Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/e-sekator.pl/includes/menu.inc).

Jak zacząć swoją przygodę z chodzeniem na siłownię czyli najważniejsze informacje dla początkujących miłośników tej aktywności?

Artykuły

Wielu ludziom rozpoczynającym przygodę z siłownią wydaje się, że wszystko sprowadza się do machania ciężarkami czy sztangielkami, a mięśnie same urosną z dnia na dzień. Rzecz jasna jeśli ktoś będzie traktował takie ćwiczenia bez jakiegoś większego zaangażowania, to być może na tym skończy. Oczywiście jeśli się nie nabawi jakiejś nieprzyjemnej kontuzji, co tak naprawdę wcale nie trudne nie będzie.


Początkujące osoby zapominają często o dobrym rozgrzaniu się, nie pilnują techniki wykonywania ćwiczeń czy przeceniają swoje możliwości, a potem będą się u nich pojawiać różne urazy. Dlatego też udając się na ćwiczenia należy dobrze przygotować plan treningowy i się go konsekwentnie trzymać - sprawdź info o krótkim treningu. Ma to znaczenie z dwóch powodów. Po pierwsze będzie on dopasowany do możliwości danej osoby, poziomu jej siły i wytrzymałości, dzięki czemu ograniczy się możliwość wystąpienia. Oprócz tego prawidłowe zaplanowanie ćwiczeń zależnie od oczekiwań sprawi, że dużo szybciej pojawią się duże postępy.
centymetr
Author: http://www.sxc.hu
Source: http://www.sxc.hu


Plany treningów mogą się bardzo różnić od siebie obciążeniami i ilościami powtórzeń, nawet jeżeli wykorzystuje się w nich te same ćwiczenia.

Nierzadko o rzeczach, które nam mogą się spodobać dowiedzieliśmy się na podstawie opinii. Może tak będzie w tej sytuacji, gdyż zapraszam do lektury (https://www.essenz.pl/) podobnego tekstu.

Zupełnie odmiennie ćwiczyć bowiem powinna osoba budująca siłę mięśni, zamierzająca zwiększyć swoją masę czy taka, jakiej jest potrzebna redukcja tkanki tłuszczowej - zerknij. W pierwszych dwóch sytuacjach wykorzystuje się mniejsze ilości powtórzeń i większe obciążenia, i takie połączenie daje szybko widoczne efekty. Z kolei podczas walki z kilogramami stawia się bardziej na dłuższe serie ćwiczeń, ale z mniejszym obciążeniem, przez co nawet krótki trening w takiej formie dużo może dać.


Plany treningów powinny być ustalane na okres kilku tygodni, po czym powinno się je dostosować do nowego poziomu ćwiczącego. W wielu przypadkach będą wręcz potrzebne pewne zmiany, bowiem po dłuższym okresie ćwiczeń ciało przyzwyczaja się do nich i treningi tracą na efektywności. Jeśli będzie taka możliwość, to warto skorzystać podczas układania planu z pomocy doświadczonego instruktora, który pomoże wybrać najbardziej skuteczny zestaw ćwiczeń.