Pozycjonowanie szerokie czyli o tym jak poprawić konwersję w naszym sklepie internetowym?

Artykuły

Już w początkowej fazie projektowania witryny powinniśmy zadać sobie kluczowe pytanie: jak potencjalni odwiedzający mogą dowiedzieć się o jej istnieniu? Odpowiedzią na to zagadnienie jest pozycjonowanie. O tym, że jest to rewelacyjna, przynosząca spodziewane wyniki forma reklamy, przekonaliśmy się już jakiś czas temu. Ale żeby przedsięwzięcie to, było jeszcze bardziej efektywne powstało pozycjonowanie szerokie, tzw long tail – najszybsza i najbardziej efektywna metoda pozycjonowania.

wyniki w SERP-ach
Author: Muhammad Rafizeldi
Source: http://www.flickr.com
Świadomość googlujących internautów zwiększa się coraz bardziej co sprawia, że tematy zagadnień przy wyszukiwaniu są coraz bardziej szczegółowe. O ile jeszcze niedawno pozycjonowanie szerokie było niemal koniecznością dla sklepów internetowych, dziś wykazują nim zainteresowanie niemal wszystkie osoby posiadające. Ostatecznie zdaliśmy sobie sprawę z tego, iż przykładanie wagi wyłącznie do kolorystyki i treści witryny nie oznacza zagwarantowanego sukcesu. Dlatego poleca się skorzystać z usług profesjonalnej firmy jak Artefakt w tym zakresie, więcej można poczytać w temacie w dalszej części artykułu.

pozycjonowanie
Author: NOGRAN s.r.o.
Source: http://www.flickr.com
Czym charakteryzuje się pojęcie „long tail”? Pozycjonowanie szerokie to krótko mówiąc, nastawienie się na pozyskiwanie odwiedzin z haseł o małej konkurencyjności, które są rzadziej wystukiwane w wyszukiwarki.Prosto można to wytłumaczyć na przykładzie... butów.

Chcę zaprosić Cię na moje www (https://www.polnet.pl/pl/trzoda/lochy). To świeża witryna, która zawiera wiele interesujących artykułów. Miło będzie również, jeżeli zamieścisz ocenę.

Wpisując w wyszukiwarkę sformułowanie „buty” - owszem, pojawi się spora ilość wzorów, jednak ciężko będzie się zdecydować na fason najbardziej dla nas odpowiednich. I nawet nie wiadomo czy zależy nam na butach do szermierki czy dla naszego czworonoga? Ale gdy sprecyzujemy swoje wymagania, fason na którym nam zależy, to czy mają być wykonane ze skóry prawdziwej, syntetycznej czy materiału – pisząc np. czerwone skórzane kozaki – prawdopodobieństwo, że owe buty zakupimy będzie bardzo duża.


Korzyści płynące z pozycjonowania szerokiego:
- jedynie zdecydowani na zakup produktu lub usługi użytkownicy trafią na naszą stronę,
- wzmożenie sprzedaży produktu lub usługi,
- szybkie osiągnięcie wysokich pozycji,
- frazy dokładnie przedstawione wywołują wzmożony ruch na stronie,
- niższe koszty pozycjonowania frazy niż w przypadku fraz ogólnych.

Pozycjonowanie szerokie przeznaczone jest najczęściej do dużych i rozwiniętych serwisów, czyli sklepów w sieci, księgarni oraz witryn, które zawierają pokaźną liczbę podstron i treści.