Reklama zewnętrzna - w jaki sposób dobrze ją zorganizować, by nie zmarnować zainwestowanych środków?

Artykuły

Jak zabrać się za stworzenie kampanii reklamy zewnętrznej, tak żeby zyskać jak najkorzystniejszy wynik?

Reklama wielkoformatowa
Author: Jeffrey Zeldman
Source: http://www.flickr.com
Reklama zewnętrzna, nawet przy wciąż zwiększającej się roli marketingu sieciowego, ciągle pozostaje istotnym komponentem w przeprowadzanych kampaniach, ze względu na jej duży zasięg i masowy charakter. Ta forma gwarantuje wielokrotny i niełatwy do uniknięcia dla odbiorcy kontakt z informacją.

Naturalnie w zasadzie możemy całość zrobić sami - zlecić wykonanie projektu grafikowi, wydrukować plakaty, a następnie rozklejać je na mieście (jedynie w miejscach do tego przeznaczonych), które najpewniej i tak będą natychmiast zerwane lub przykryte innym ogłoszeniem. No dobrze, żarty na bok. Stanowczo odradzamy ten koncept. Zapewne nie będzie wielkiego wyniku, a jakieś środki wszak w to inwestujemy. Może zatem powinna się tym zająć agencja reklamowa, która zadba o wszystkie szczegóły i ma do dyspozycji billboardy, czyli wielkoformatowe nośniki, na jakich nasz przekaz będzie bardziej zauważalny?


Na co zwrócić uwagę, co powinna nam zaproponować agencja reklamowa? - agencja reklamowa Jeżeli decydujemy się na oddanie w ich ręce całego procesu będzie to: współpraca grafika, który właściwie przygotuje projekt, dobra cena druku materiałów, przygotowanie i dostarczenie ich do miejsca ekspozycji, pilnowanie, aby plakaty były dostosowane do wymiarów tablic. Korzystnie jest, gdy agencja reklamowa dba o konserwację i inne czynności konieczne do utrzymania odpowiedniej ekspozycji naszych reklam. Warto też korzystać z orientacji doświadczonych pracowników agencji, jeśli idzie o to, co i jak ma pokazywać nasza reklama. Bardzo ważną kwestią jest, gdzie znajdą się nasze billboardy. Należy przed rozpoczęciem współpracy sprawdzić, w których punktach usytuowane są nośniki. Nie chcielibyście chyba wydać pieniądze na reklamę, którą mało ludzi zobaczy?

Oprócz samej lokalizacji agencja reklamowa powinna nam podać informacje o sąsiedztwie nośnika, typie drogi, gdzie się znajduje, bliskiej sygnalizacji świetlnej, natężeniu ruchu pieszych i samochodów w tamtym regionie.

Zainteresowała Cię ta sprawa? Jeśli tak, to kliknij tu, a więcej przeczytasz w treści. Dla pewnych osób ten wpis to ciekawe podejście do tego zagadnienia.

Te wszystkie elementy mogą znacznie wpłynąć na odpowiednio duży odbiór naszej reklamy. Warto też upewnić się, czy billboardy są oświetlone, co zapewnia lepszą widoczność w nocnych godzinach, a w porze zimowej - przez znaczną część doby - .



Mamy nadzieję, iż dzięki tym paru radom łatwiej będzie wam wybrać właściwą agencję reklamową.