W jaki sposób rozplanować pracę sekretariatu w małym biurze, żeby działał sprawnie i pomagał innym pracownikom?
Artykuły
Posted by addmean on Monday, 10 May 2021
Sekretariat to często niedoceniane miejsce w biurze, którego praca polega na pomysłowym załatwianiu przeróżnych spraw biurowych, troszczeniu się o to, by pozostali pracownicy mieli dostęp do potrzebnych biurowych materiałów i wiele więcej. W większych przedsiębiorstwach sekretariat obsługiwany jest przez kilka osób, co znacznie upraszcza pracę. Jeżeli jednakże pracujemy w nim sami, musimy wszystko dobrze rozplanować.
Głównym zadaniem
sekretarki jest dostarczanie współpracownikom materiałów, bez których nie mogą oni pełnić obowiązków służbowych. Zaliczają się do nich segregatory na dokumenty, najróżniejsze teczki czy nawet tak zwykłe rzeczy jak długopisy - nawet przydatna strona, dobrze zajrzeć.
Bierzesz ten tekst za ciekawy? Kliknij odsyłacz do wpisu (https://www.krypton.wroclaw.pl/oferta/drzwi-szklane/), które dostarczy Ci bardzo dużo niezwykle wciągających informacji na omawiany wątek.
W zależności od liczby zatrudnionych w biurze osób należy tak zaplanować dostawy biurowych materiałów, by zawsze było ich troszkę więcej – brakująca teczka konferencyjna czy toner do drukarki może bowiem w znaczącym stopniu opóźnić lub wręcz zablokować standardowy tryb pracy w biurze, co nie jest wskazane. Drugą kwestią jest zarządzanie ogólną korespondencją przychodzącą do biura.
Znajdziesz tu naprawdę szczegółowe opracowanie (https://www.happytree.com.pl/) takiego tematu, więc warto je starannie przeczytać. Dowiesz się wtedy sporo interesujących informacji.
Trzeba odbierać i nadawać istotne dla firmy przesyłki czy listy, a także zatrzymywać kluczową korespondencję, która może przydać się jeszcze w późniejszym okresie. W tym przypadku świetnie sprawdzą się funkcjonalne segregatory, które ułatwią posegregowanie listów, a później także sprawne odnalezienie potrzebnej rzeczy. Ostatnią kwestią jest aranżowanie ważnych spotkań – zarówno z zewnętrznymi kontrahentami, jak i wewnętrznych. Zadanie to zasadza się nie tylko na mailowym lub telefonicznym aranżowaniu spotkania, lecz również na przygotowaniu całej
sali konferencyjnej tak, by uczestnikom spotkania niczego nie brakowało.

Author: Gillian
Source: http://www.flickr.com
Bierzesz ten tekst za ciekawy? Kliknij odsyłacz do wpisu (https://www.krypton.wroclaw.pl/oferta/drzwi-szklane/), które dostarczy Ci bardzo dużo niezwykle wciągających informacji na omawiany wątek.
W zależności od liczby zatrudnionych w biurze osób należy tak zaplanować dostawy biurowych materiałów, by zawsze było ich troszkę więcej – brakująca teczka konferencyjna czy toner do drukarki może bowiem w znaczącym stopniu opóźnić lub wręcz zablokować standardowy tryb pracy w biurze, co nie jest wskazane. Drugą kwestią jest zarządzanie ogólną korespondencją przychodzącą do biura.
Znajdziesz tu naprawdę szczegółowe opracowanie (https://www.happytree.com.pl/) takiego tematu, więc warto je starannie przeczytać. Dowiesz się wtedy sporo interesujących informacji.
Trzeba odbierać i nadawać istotne dla firmy przesyłki czy listy, a także zatrzymywać kluczową korespondencję, która może przydać się jeszcze w późniejszym okresie. W tym przypadku świetnie sprawdzą się funkcjonalne segregatory, które ułatwią posegregowanie listów, a później także sprawne odnalezienie potrzebnej rzeczy. Ostatnią kwestią jest aranżowanie ważnych spotkań – zarówno z zewnętrznymi kontrahentami, jak i wewnętrznych. Zadanie to zasadza się nie tylko na mailowym lub telefonicznym aranżowaniu spotkania, lecz również na przygotowaniu całej

Source: pixabay.com
Muszą się tam znaleźć zimne i ciepłe napoje, odpowiednie sprzęty, jak monitory czy projektory i nie tylko. Konieczne są też materiały i dokumenty dla uczestników spotkania, które z powodzeniem uporządkuje funkcjonalna teczka konferencyjna - Grupa MILO. Jak można zobaczyć, praca w sekretariacie najczęściej bywa niedoceniana. Sekretarka musi dbać o to, by wszyscy współpracownicy mieli odpowiednie warunki do pracy, jak również reprezentować przedsiębiorstwo przed osobami z zewnątrz – np. przed klientami czy osobami, które chcą rozpocząć z nim współpracę. Z tego właśnie powody osoba na tym stanowisku musi być doskonale zorganizowana i mieć łatwość kontaktu z człowiekiem – w tym momencie bez trudu spełni wszystkie swoje obowiązki.