Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/e-sekator.pl/includes/menu.inc).

W jaki sposób rozplanować pracę sekretariatu w małym biurze, żeby działał sprawnie i pomagał innym pracownikom?

Artykuły

Sekretariat to często niedoceniane miejsce w biurze, którego praca polega na pomysłowym załatwianiu przeróżnych spraw biurowych, troszczeniu się o to, by pozostali pracownicy mieli dostęp do potrzebnych biurowych materiałów i wiele więcej. W większych przedsiębiorstwach sekretariat obsługiwany jest przez kilka osób, co znacznie upraszcza pracę. Jeżeli jednakże pracujemy w nim sami, musimy wszystko dobrze rozplanować.

Głównym zadaniem
segregatory
Author: Gillian
Source: http://www.flickr.com
sekretarki jest dostarczanie współpracownikom materiałów, bez których nie mogą oni pełnić obowiązków służbowych. Zaliczają się do nich segregatory na dokumenty, najróżniejsze teczki czy nawet tak zwykłe rzeczy jak długopisy - nawet przydatna strona, dobrze zajrzeć.

Bierzesz ten tekst za ciekawy? Kliknij odsyłacz do wpisu (http://www.krypton.wroclaw.pl/oferta/drzwi-szklane/), które dostarczy Ci bardzo dużo niezwykle wciągających informacji na omawiany wątek.

W zależności od liczby zatrudnionych w biurze osób należy tak zaplanować dostawy biurowych materiałów, by zawsze było ich troszkę więcej – brakująca teczka konferencyjna czy toner do drukarki może bowiem w znaczącym stopniu opóźnić lub wręcz zablokować standardowy tryb pracy w biurze, co nie jest wskazane. Drugą kwestią jest zarządzanie ogólną korespondencją przychodzącą do biura.

Znajdziesz tu naprawdę szczegółowe opracowanie (https://www.happytree.com.pl/) takiego tematu, więc warto je starannie przeczytać. Dowiesz się wtedy sporo interesujących informacji.

Trzeba odbierać i nadawać istotne dla firmy przesyłki czy listy, a także zatrzymywać kluczową korespondencję, która może przydać się jeszcze w późniejszym okresie. W tym przypadku świetnie sprawdzą się funkcjonalne segregatory, które ułatwią posegregowanie listów, a później także sprawne odnalezienie potrzebnej rzeczy. Ostatnią kwestią jest aranżowanie ważnych spotkań – zarówno z zewnętrznymi kontrahentami, jak i wewnętrznych. Zadanie to zasadza się nie tylko na mailowym lub telefonicznym aranżowaniu spotkania, lecz również na przygotowaniu całej
teczka
Source: pixabay.com
sali konferencyjnej tak, by uczestnikom spotkania niczego nie brakowało.



Muszą się tam znaleźć zimne i ciepłe napoje, odpowiednie sprzęty, jak monitory czy projektory i nie tylko. Konieczne są też materiały i dokumenty dla uczestników spotkania, które z powodzeniem uporządkuje funkcjonalna teczka konferencyjna - Grupa MILO. Jak można zobaczyć, praca w sekretariacie najczęściej bywa niedoceniana. Sekretarka musi dbać o to, by wszyscy współpracownicy mieli odpowiednie warunki do pracy, jak również reprezentować przedsiębiorstwo przed osobami z zewnątrz – np. przed klientami czy osobami, które chcą rozpocząć z nim współpracę. Z tego właśnie powody osoba na tym stanowisku musi być doskonale zorganizowana i mieć łatwość kontaktu z człowiekiem – w tym momencie bez trudu spełni wszystkie swoje obowiązki.